Лідія Михайлівна Морєва, філософ, соціолог, голова правління ГО «Всеукраїнська ліга інвалідів «Надія»

Я займаюся у проекті освітньої ланкою. Освіта завжди була важливою складовою становлення особистості. Проте нинішня система навчання – це продовження традицій ХХ століття. Наразі є значно кращі напрацювання, але їх використовують лише в елітних гімназіях Києва. Я маю на увазі навчання початкових класів за системою Ельконіна-Давидова. Її запустили в дію ще у 1965 році, але вона не стала всезагальною через політику тодішньої влади. Система розвивала у школяра навички роботи самостійно, у парі, у групі, привчала до критичного мислення та здатності відстоювати свою думку. Тобто виховувала зовсім іншу особистість, не вигідну для тодішнього керівництва країни.

Окрім Ельконіна-Давидова, хочемо запровадити систему вивчення іноземних мов психолінгвіста Віталія Зубкова. Не оминемо і сферу IT, якою зараз славиться Україна. Навіть учні 9-х класів з легкістю освоять цю програму. Ми хочемо, щоб випускники школи виходили з високим рівнем профільних знань та вмінь. Діти України заслуговують на те, щоб мати сучасну освіту. Спершу апробуємо таку систему в екопоселенні, щоб надалі розповсюдити на усю територію нашої країни. Наразі працюємо над затвердженням програми при Міносвіти.

Як на мене цей проект покаже зразки ефективного співжиття: як треба його формувати, як зайняти людей з незахищених верст населення. Цей проект стане зразком для інших. Так би мовити, робіть як ми, і вирішите багато питань – у роботі, колективі, сім’ї, освіті, містобудуванні, тощо.