Міністерство інфраструктури та “Укравтодор” вивчають можливість використання золошлаків при будівництві доріг. Про це заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян.

“Ми зараз відпрацьовуємо з профільними інститутами “Укравтодору” відповідну пропозицію. Ми знаємо, що такі технології використовуються в ряді європейських країн. Нам важливо дотримання простих екологічних норм, тому що ми розуміємо, що ці шлаки містять екологічно безпечні відходи, щоб вони не шкодили здоров’ю людей”, – сказав Омелян.

Міністр додав, що крім питання екологічності золошлаків вивчається їхня відповідність вимогам жорсткості та міцності, щоб термін експлуатації доріг після ремонту був максимально довгим. За словами Омеляна, після відповідного висновку профільного інституту “Укравтодору” буде схвалено рішення щодо подальшого використання такого матеріалу.

Раніше повідомлялося, що для оцінки ефективності методу капітальний ремонт 1 км дороги у Львівській області планує провести ДТЕК. За даними компанії, в Україні утворюється близько 7,5 млн золошлакових відходів на рік, з яких 6 млн т. генерує ДТЕК. В Європейських країнах відсоток утилізації золошлакових відходів становить близько 92%, в США – 41%, Індії – 50%, Китаї – 65%. Показник, якого вдалося досягти ДТЕК на одній з ТЕС – 43%.

Використання золошлаків знижує собівартість виробництва будматеріалів щонайменше на 15-20%, а вартість робіт з будівництва доріг – в середньому на 30%.

У світовій практиці попелошлакові відходи використовували при будівництві швидкісної дороги Ейзенхауер в Чикаго та Ересуннського моста між Данією та Швецією.

Золошлаки – продукти комплексного термічного перетворення гірських порід і спалювання твердого палива.

Джерело