Керівники 12 хлібопекарських підприємств із різних регіонів України підписали меморандум, згідно з яким вони зобов’язуються знизити викиди СО2 в атмосферу, а також зменшити видатки підприємств на енергоносії і, як наслідок, збільшити прибуток компаній.

«Наше завдання – через підвищення ставки оподаткування СО2 змусити вітчизняний бізнес менше споживати енергетичних ресурсів. У нас ці ставки найменші в світі. Наприклад, Данія, Бельгія, Німеччина, Швеція мають ставку податку від 30 до 120 євро за викид тонни СО2. У Польщі – 1 євро, а в Україні – взагалі 10 копійок. Минулого року при внесенні змін до бюджету ставки на СО2 підняли. Ці гроші підуть до державного бюджету», – сказав голова Держенергоефективності Сергій Савчук під час підписання меморандуму про створення Мережі.

Він зазначив, що у найближчих планах – перерозподіляти ці кошти на фінансування проектів, спрямованих на підвищення енергоефективності у промисловості.

«Тепер ми маємо довести урядові, що промисловість має назад отримати ці кошти на впровадження енергоефективності. Зараз буде ще одне дослідження, яким чином фінансування від уряду допоможе нашим підприємствам стати конкурентоспроможними», – зазначив посадовець.

Директор проекту «Консультування підприємств щодо енергоефективності» Рікардо Кюльхайм розповів, що Мережа енергоефективних хлібопекарів – перша в Україні галузева мережа такого спрямування.

«Ініціатива створення системи енергоефективних мереж в Україні належала Міністерству економічного розвитку і торгівлі України. Це великий сигнал, що український уряд робить конкретні кроки для покращення ситуації з енергоефективністю в промисловості. Трохи більше року тому ми зробили оголошення про проект, і було дуже багато компаній, які бажали взяти участь. Але ми вирішили насамперед зосередитися на секторі хлібопекарської промисловості», – сказав Кюльхайм.

Він повідомив, що з вересня 2018 року було розпочато процес аудиту на підприємствах – учасниках Мережі.

«Спочатку будуть проведені аудити, а потім будуть визначені заходи, які потрібно буде впровадити, щоб досягти найкращої енергоефективності. Також, члени мережі можуть вчитися одне в одного, як найкраще впроваджувати енергоефективність», – наголосив експерт.

Фахівець з енергоефективності LEEN GmbH Дірк Кьовенер повідомив учасникам зібрання, що такі мережі успішно діють у Німеччині. Так капіталовладення в 1 млн. євро в енергоефективність дало можливість скоротити річні витрати на 500 млн. євро. В середньому капіталовкладення окуповуються протягом 2 років. При цьому підприємствам вдається не лише запобігти шкоді для довкілля від викидів парникових газів, а й знизити залежність країни від імпорту енергоносіїв і собівартість продукції.

Президент Всеукраїнської асоціації пекарів Володимир Череда зазначив, що вартість енергоносіїв становить від 2 до 9% у ціні продукції, що у грошовому виразі подекуди сягає 10 млн грн. на місяць. Тож зниження видатків на енергоносії на 2-2,5% може дати відчутний економічний ефект і значно збільшити прибутки компанії.

Серед підприємств, які підписали меморандум про створення Мережі енергоефективних хлібопекарів, – такі відомі бренди як «Київхліб», БКК, «Хлібодар», «Наша булочка», «Козятинхліб», «Твій хліб», «Хліб Токмака» та інші великі й малі хлібопекарські підприємства України.

Джерело